Translate

19/03/2024

Велико посне молитве на богослужењу


На јутрењи


Радосно пођимо верни у сусрет почетку поста, и не тугујмо, него своја лица оперимо водом безстрастија, благосиљајући и величајући Христа у векове.

Живот сваког на земљи је као један дан, а који се из љубави труде добиће четрдесет дана овог поста, да их у светости проведу.

Нека нам почетак светог поста буде са кајањем, и из душе завапимо: Владико Христе прими молитву нашу, као тамјан одабрани, молимо те избави нас од злосмрадне пропасти, и мука паклених, јер си једини Милостив.

Ти си Богородице извор милосрђа, зато нас удостоји милости, и погледај на народ ко и сагреши, и покажи увек силу твоју, јер се у тебе надамо и радосно ти кличемо, као некад Гаврило војвода бестелесних.

Светло почнимо најчистије уздржање, обасјани зрацима светих заповести Христа Бога нашега, светлом љубављу, сјајем молитава, чистотом очишћења, храбро и одлучно, да у светлу сретнемо свето тридневно васкрсење, које сав свет обасјава непропадањем.

Твоју неуморну молитву имам у невољама, и тако се изненада
ослобађам од сваке напасти, јер ти увек хиташ свима који те са
вером призивају Мати Божија, зато ти благодарно кличемо:
прими Владичице ово кратко благодарење, и због њега ми буди у свему на помоћ.

Како сада да заплачем због мојега пада? Како да почнем своје спасење, јер сам као блудни син поживео? Ипак Милосрдни који о свима промишљаш спаси и мене.

Ево сада је време покајања, ево дана спасења, почетак је поста, зато душо бдиј и затвори врата страстима и у Господа се надај.

Бура и олуја греха ме вуче у дубину очајања, али ја притичем мору твоје милости, а ти ме спаси Господе.

Нико ко ја не робује греху. Нико као ја није отворио врата страстима, а ти милостива Речи Божија, по доброти твојој обрати ме Спасе на кајање.

Богородичан: Родила си Извор бестрастија, зато мене рањеног страстима исцели млада Дјево, и огња вечнога ме избави, једина благодатна.

Дођи народе да данас примимо дарове поста: од Бога даровано време кајања, да у њему Спаситеља умилостивимо.

Дошло је време почетка подвига и бојиште поста, а ми га сви усрдно започнимо, па врлине као дарове Господу принесимо.

Слава, Тројичан: Јединствена Тројице, трисветла, једина
све-почетна, свемогућа, све животодавна! Боже и Господе, Оче Сведржитељу, Сине и Душе, спасавај све који те славе.

И сада, богородичан: Опевајмо нескверну Марију, као свету Божију планину, из ње је свима у тами заблистао Христос Сунце правде, као живот свима.

Слава теби Боже наш, слава теби.

Постом наоружаног је чудног Илију огњена кочија однела, а Мојсеј постом беше очевидац неизрецивих тајни, зато и ми ако пост држимо видећемо Христа.

Слава теби Боже наш, слава теби.

Због неуздржања и јела је Адам из раја избачен, а нас који пост држимо, учини човекољубиви Господе достојним покајања.

Ходите народи, појмо песму Христу Богу, јер је море разделио, и народ провео, којег је из египатског ропства извео, и тако се прославио.

Спаљен сам огњем уживања, и душа ми је од гледања тога помрачена, ти ми их огњем страха од тебе обнови, и обасјај ме Христе да те славим у векове.

Покајана душо моја омрзни уживања до ситости, и храни се слатком храном добрих дела, заслади се што више постом а одбаци горка уживања, да живиш у векове.

Ослепљен сам душом и помрачен пијанством уживања, па никако не могу да те видим Боже једини, а ти ми се смилуј и просветли ме, и отвори ми двери покајања.

Богородичан: Нас земне и трулежне, учини небеским, Пречиста, и твс ом топлом молитвом, управи наше молбе и молитве ка твоме и свих Цару и Богу.

Намажимо своје душе као главе уљем милости, и не говоримо много Оцу нашем који је на небесима, него му узнесимо молитве, благосиљајмо га и величајмо у све векове.

Благосиљамо Оца и Сина и Светога Духа, Господа.

Тројичан: Опевајмо верни увек постојећег, беспочетног Оца, сабеспочетног Сина и Духа са њиме из Оца заблисталог, као јединосушна лица, као јединог постојећег Узрочника свесилног и владајућег.

И сада, богородичан: Маријо од Бога позвана, заиста си очишћење верних, због тебе се даје богато опроштај свима, а ти не престај да молиш Господа и твога Сина за све који ти певају.

Слава теби Боже наш, слава теби.

Постећи Господ баш четрдесет дана, он нам је браћо ове дане освештао и очистио у којима смо и ми, па зато кличимо: благословите сви и величајте Христа у векове.

Хвалимо, благосиљајмо и клањајмо се Господу, певајући и величајући га у све векове.

Господ је у давнини јеврејску децу у пламену оросио, и тамо Халдејце чудом спалио, зато га опевајмо и рецимо: благословите га и величајте у све векове.

Нека ти буде душо дан поста да грехе одбациш и одмах се са Богом сјединиш, да од злобе и пропасти бежиш, а заволиш само пут који води ка рајском одмору.

И мислима посрнух и телом сагреших, па јецам, плачем и вапијем: спаси ме Господе једини незлобиви, спаси ме, и не осуди ме на огањ Геене, мада сам достојан сваке осуде.

Одевени светлом ризом поста, свуцимо тешке и тамне одежде опијања гресима, да будемо обасјани светим врлинама, и са вером угледамо славна Спаситељева страдања.

Богородичан: Исцели Пречиста Владичице моју страсну душу, изнемоглу од свих навала духова злобе, јер си ти родила исцелитеља Христа, за избављење свих нас који те спознасмо као младу и чедну Дјеву.

Сада је приспело време поста, започнимо га остајећи у доброти, јер осуђивањем и гунђањем се не може постити, каже се.

На гори Хориву постом очишћен видео је Илија Бога, зато и ми очистимо постом срца своја да угледамо Христа. Слава, Слава, Тројичан: Једном Божанском Бићу се клањам, а о Три лица певам, о једном Богу свих: Оцу и Сину и Духу Светом, од вечности постојећем.

И сада, богородичан: Као чиста си родила, а као Дјева дојила! Како је ово двоје могуће: и девство и рађање? Бог све чини, а ти неиспитуј „како?"


Приспе нам пост мати целомудрија, обличитељ греха, проповедник покајања, ангелског живота и спасења људима, зато верни певајмо: Боже, помилуј нас.

Мученичан: Благословена је војска небескога Цара, јер мада
беху земни страдалници, трудише се да достигну ангелску славу; За своја тела нису марили, па су се почасти бестелесних удостојили; Ради њиних молитава Господе, спаси душе наше.

Слава и сада, богородичан:

Ти си Мајко Бога, Дјево Пречиста и од херувима светија зато те нашим песмама величамо, јер си заиста родила Бога оваплоћенога, а ти се Пречиста моли за душе наше

No comments:

Post a Comment